sobota, 31 stycznia 2015

HSM 2015 Challenge #1: Foundations- 18th century corset and the rest


Mamy koniec miesiąca, a więc najwyższy czas by opublikować post w ramach Historical Sew Monthly, organizowanego przez The Dreamstress, zadania zostały przetłumaczone również przez ,,naszą" Maqdę, więc jeśli macie ochotę wziąć udział zapraszam na obie strony. 
U mnie ,,podstawami" tym razem jest bielizna osiemnastowieczna, za którą chciałam się w końcu porządnie zabrać. Składa się na: gorset/stays, koszulę, bum pad, podwiązki i halkę której niestety nie sfotografowałam. O poszczególnych elementach rozpiszę się szerzej później.

Dzisiaj mam mało czasu na rozpisywanie się, więc niech zdjęcia obronią się same.

Koszula- Shift/Chemise
Niedokończona koszula/Undone shift

   




Gorset/Corset/Stays






Bum pad


Podwiązki/Garter




The Challenge: Foundations/Podstawy

Fabrics/Materiały: linen, cotton. Len i bawełna.

Pattern/Wykrój: chemise/koszuli, stays- from Waugh corset and crinolines

Year/Rok: Shift maybe from 1740-1750, corset 1770-1780, others from 1780.
Koszula może z 1740-1750, gorset około 1770-1789, reszta z 1780.

Notions/Dodatki: poly :( threads, lace, black ribbons.

How historically accurate is it?/Jak bardzo poprawny historycznie jest?: Hmm 50%? Natural fabric but machine sewing.    Hmm 50% Naturalne materiały ale szwy maszynowe.

Hours to complete/Czas wykonania: I have no idea, shift-2/3 hours, garter-1 hour, bum pad half hour, stays- pattern- total 10-12 hour? 

First to worn/Ubrane pierwszy raz: Only to correction. Tylko przy poprawkach.

Total cost/Całkowity koszt: 9-10 EUR- 37-40 PLN



11 komentarzy:

  1. Śliczny komplet <3 Urzekł mnie gorset, uwielbiam Toile de Jouy. Nie mogę się doczekać dalszego opisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Ja też uwielbiam, chociaż jest ponoć niezbyt historyczny, dlatego mam halkę do kompletu. Już niedługo :)

      Usuń
  2. Śliczności! Uwielbiam bum pad - jest mega słodki, no i ta śliczna koronka <3 Czekam na zdjęcia na Tobie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, dziękuję! Też go lubię (znowu moja słabość do ozdabiania niewidocznych części się odezwała) i daje całkiem fajny kształt, zdjęcia będą już niedługo :D

      Usuń
  3. Aww, bum pad jest uroczy :) Pokaż no to wszystko na człowieku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Żeby jeszcze ktoś chciał to na człowieku sfotografować to by było świetnie :D

      Usuń
  4. O, osiemnastkowa bielizna! Też pragnę zdjęć na człowieku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie mi się udało, osiemnastka fajna rzecz. :D Może jutro mi się uda :D

      Usuń
  5. Gorset jest śliczny, przepiękny materiał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Jak tylko go zobaczyłam wiedziałam co z niego będzie :)

      Usuń
  6. śliczna bielizna, najlepszy gorset <3 również czekam na zdjęcia na Tobie :)

    OdpowiedzUsuń